כלי רכב היוצאים מפס הייצור, מצוידים בדרך כלל בהתקני בטיחות המיועדים לנוסעים מבוגרים או לילדים מעל גיל 8 שנים. עובדה זאת משאירה מרווח של חוסר אמצעים מובנים ברכב, להגנה על תינוקות וילדים קטנים (למעט נקודות Isofix או Latch לעגינת מושבי בטיחות). הדבר בא לביטוי במיוחד לגבי חגורות הבטיחות וכריות האוויר, המותאמים לנוסעים מבוגרים בלבד. הסכנות בהושבת ילדים ברכב ללא אמצעי בטיחות ייעודיים חובה לזכור שהושבה ועגינת ילד קטן או תינוק בניגוד לחוק, ישירות במושב הנוסעים (כאילו היה נוסע בוגר) עשויה להסתיים בשעת תאונה בפגיעה גופנית חמורה במקרה הטוב, או אפילו במוות. סכנות חגורת הבטיחות - נקודת העגינה העליונה של החגורה (לכתף) גבוה מידי למידות הילד, כך שבשעת תאונה חגורת הבטיחות עשויה ללחוץ על צוואר הילד ולגרום לחנק או לחילופין הילד עשויי להשתחרר כליל מאחיזת החגורה ולעוף קדימה לעבר החלון הקדמי !! סכנות כרית האוויר - כרית האוויר המתנפחת בעת תאונה (בחבטה חזקה), מחלקת את המכה בין בית החזה לראשו של הנוסע המבוגר. אדם מבוגר (בתנאי שהוא ישוב זקוף במושב) יכול לספוג את המכה תוך סיכון מינימלי. ילד היושב במושב קדמי ישב נמוך מידיי, כך שמכת הפתיחה של כרית האוויר תופעל כולה כנגד ראשו של הילד. חבטה כזאת עשויה בהחלט לגרום לפגיעה מוחית או מוות. לשון החוק עקב העובדה שכלי רכב אינם מצוידים מראש באמצעי בטיחות המתאימים לעגינת ילדים, המחוקק קבע קריטריונים לעגינת ילדים ברכב. עפ"י תקנת התעבורה 83: לא יסיע אדם במושב קדמי ברכב מנועי ובמושב אחורי ברכב מנועי ששנת יצורו 1983 ואילך, למעט אוטובוס, מונית ואופנוע:
• ילד שטרם מלאו לו 3 שנים, אלא אם כן הוא רתום במושב בטיחות המתאים לגובהו ומשקלו של הילד.
• ילד שמלאו לו 3 שנים וטרם מלאו לו 8 שנים, אלא אם כן הוא רתום במושב בטיחות או במושב מגביה ("בוסטר") המתאים לגובהו ומשקלו של הילד.
• ילד שטרם מלאו לו שנה, אלא אם כן גבו של מושב הבטיחות מופנה לחזית הרכב.
• ילד במושב הבטיחות במקום שיש מולו כרית אוויר, אלא אם כן נותק המנגנון להפעלתה.
• סל- קל המאושר לשימוש כמושב בטיחות ברכב, עם או בלי בסיס (הסל-קל מתאים לשימוש עד למשקל של 9, 10 או 13 ק"ג).
• מושב בטיחות משולב המתאים להתקנה נגד ועם כיוון הנסיעה, מתאים לשימוש מן הלידה ועד 18 ק"ג, לכן ניתן להשתמש במושב בטיחות זה גם עבור פעוטות (לתקופה ארוכה יותר). מושב עם ריסון פגוש / מגש אינו מומלץ.
• חובה להושיב את התינוק בהתקן הבטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה (עדיף במושב האחורי).
• אסור למקם את התקן הבטיחות במושב שליד הנהג במידה ומותקנת מולו כרית אוויר פעילה.
• התינוק צריך לשבת בזווית של 45 מעלות בתוך ההתקן.
• רצועות התקן הבטיחות בהן חוגרים את התינוק צריכות לצאת מהחריץ שמתחת לכתפיים של התינוק.
• חובה להסיע את התינוק חגור בכל נסיעה (גם אם היא קצרה).
• מושב בטיחות המתאים לנתוני הפעוט.
• הפעוט ישב בצורה זקופה בתוך מושב הבטיחות (עדיף במושב האחורי).
• רצועות מושב הבטיחות, בהן חוגרים את הפעוט, צריכות לצאת מהחריץ שמעל לכתפי הפעוט.
• גב מושב הבטיחות צריך להיות גבוה מגובה אוזניו של הילד.
• יש להושיב את הילד על התקן "בוסטר", שהוא התקן הגבהה המאפשר לילד להשתמש בחגורות הבטיחות וכריות האוויר המותקנים ברכב.
• על הילד להיחגר באמצעות חגורת אגן-כתף שהוא יושב על הבוסטר.
• חובה להקפיד שחגורת האגן תמוקם על עצמות אגן הירכיים ולא על הבטן.
• חובה להקפיד שחגורת הכתף תגיע מעל כתפו של הילד ותעבור במרכז בית החזה שלו.
• יש להקפיד שהילד ישב על הבוסטר בצורה זקופה כשחגורת הבטיחות מוצמדת לגופו.
• במידה ואין משענת ראש במושב הרכב, רצוי להשתמש בבוסטר עם משענת גב.